E-learning i blended learning w nauczaniu akademickim

E-learning i blended learning w nauczaniu akademickim. Zagadnienia metodyczne

Mokwa-Tarnowska Iwona

ISBN/ISSN: 978-83-7348-613-3

Wydanie: 1

Rok publikacji: 2017

Stron: 178

Słowa kluczowe: e-learning, blended learning, nauczanie I uczenie się wspomagane narzędziami internetowymi, afordancje i funkcjonalności narzędzi online, metodyka

Opis:

E-learning i blended learning w nauczaniu akademickim jest poradnikiem metodycznym przeznaczonym dla nauczycieli akademickich, którzy interesują się e-learningiem i blended learningiem, czyli nauczaniem komplementarnym. Skierowana jest do szerokiego spektrum odbiorców – zarówno do osób mających już własne doświadczenia, pragnących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu metodyki, jak i do nauczycieli, którzy o e-learningu tylko słyszeli i do tej pory nie mieli ani okazji przyjrzeć się materiałom dydaktycznym stworzonym przy pomocy narzędzi internetowych, ani sposobności uczestniczyczenia w jakichkolwiek szkoleniach lub programach edukacyjnych wykorzystujących Internet do nauczania.  

Zawiera ona wieloaspektową analizę specyfiki środowiska e-learningowego oraz wpływu, jaki wywarły główne teorie nauczania na programy online. Omówione zostały sposoby integracji zajęć tradycyjnych z komponentem e-learningowym, stworzonym przy pomocy narzędzi systemu do zarządzania kursami, jakim jest platforma Moodle, i innych aplikacji. Dużo uwagi poświęcono zagadnieniom aktywizowania i motywowania uczących się do pracy w środowisku e-learningowym, a także metodom monitorowania ich aktywności, mającym na celu pozytywną stymulację i ocenę postępów. Przedstawione zostały również zalety i wady e-learningu z punktu widzenia studentów, nauczycieli akademickich i władz uczelni.

Niniejszy poradnik metodyczny ma pomóc nauczycielom w konstruowaniu atrakcyjnych i efektywnych zajęć e-learningowych oraz blended learningowych, które polepszą jakość nauczania i zwiększą prestiż uczelni. Omawiane w nim przykłady wykorzystania e-learningu w różnych szkołach wyższych pokazują zarówno wartość dodaną, jaką może on stanowić, jak i problemy, jakie ze sobą niesie. Zestawy dobrych praktyk uwypuklają to, na co nauczyciel zaczynający tworzyć materiały e-learningowe lub pragnący zwiększyć swoje kompetencje musi zwrócić uwagę, żeby osiągnąć sukces edukacyjny. Pomóc mu w tym ma także ankieta pozwalająca na samoocenę zaprojektowanego i wykonanego przez siebie kursu e-learningowego.

Pobierz spis treści

Podręczniki do nauki języków obcych można zakupić w Wydawnictwie PG,  zamówienia prosimy kierować na adres: wydaw@pg.edu.pl.